GoogleMaps și Booking, "prietenii" mei cei mai buni

Cum am scris si intr-un post anterior, o calatorie o poti obtine apeland la o agentie de turism sau ti-o poti planifica singur.

Eu prefer sa mi-o organizez singur din mai multe motive, cel mai important fiind factorul financiar. Oricat ar spune unii, pe cont propriu iesi cel mai ieftin. Daca ti-o pregatesti din timp si ai tool-urile potrivite la indemana nu ai cum sa nu reduci costurile cu cel putin 30%. In plus, iti organizezi cum vrei timpul, descoperi multe informatii noi, practic esti propriul tau ghid.

In planificarea unei calatorii eu apelez mereu la doi "prieteni" buni, Google Maps si Booking.com, si niciodata nu m-au tradat. In schema, din cand in cand mai apar si alti amici, BlueAir, Wizz Air si RyanAir (mai nou), depinde cu ce prefer sa fac calatoria, cu masina sau cu avionul.


Cu ajutorul lui Google Maps si Booking am reusit sa-mi planific majoritatea vacantelor, mi-am facut traseele pe care le-am strabatut in Europa, am rezervat zeci de camere de hotel, si intotdeauna am fost multumit.
Avantajul la Booking.com, probabil ca multi stiu, nu am descoperit eu Amercia, este ca iti poti rezerva camere fara sa platesti in avans si le poti anula cu 1, 2 sau 3 zile inainte de sosire daca te razgandesti. Asta ma ajuta rezerv din timp, adica cu cel putin 5-6 luni inainte, mai multe hoteluri in mai multe zone ale locului pe care doresc sa-l vizitez, apoi ma opresc la unul care ma avantajeaza in functie de programul de vizitare. In plus e si mai ieftin daca faci o rezervare din timp.
In acest timp, apelez la al doilea prieten, Google Maps, cu care navighez prin locurile pe care doresc sa le vizitez. Cu ajutorul lui ma informez, imi stabilesc punctele de reper, zonele de interes, imi creez o harta virtuala pe care s-o urmez, calculez timpii pe care ii fac din punctul A in punctul B, stiu exact unde opreste autobuzul, de unde pleaca trenul, stiu care e gura de metrou in care trebuie sa cobor, stiu cum sa ajung pe strada cu cel mai cunoscut local, in plus stiu cum ajung si la hotel fara sa apelez la un taxi sau la vreun localnic, etc. Practic, eu, inainte, mai vizitez (virtual) o data destinatia la care urmeaza sa ajung!

De ce fac toate astea? Pentru a comprima vacanta cat mai mult si a castiga timp si bani pentru alta. Multi spun ca o locatie se viziteaza si se descopera in minim 5-7 zile, insa cu un plan bine stabilit, fara timpi pierduti aiurea, poti vizita locuri in lume cu un buget decent si intr-un timp relativ scurt.

Am uitat sa mai adaug un "prieten" in aceasta lista, Parkopedia.com, un site care iti ofera informatii despre multe locuri de parcare din Europa, adica preturile practicate de fiecare parcare in parte si locatia sa. Daca mergi cu masina il recomand cu incredere. L-am folosit in cateva calatorii si mi-a fost de ajutor.

Daca preferi avionul, cea mai buna perioada de achizitie este luna octombrie, atunci cand companiile low-cost isi afiseaza orarul noul an, iar preturile sunt chiar mici. Eu zic ca merita sa risti 80-100 de euro in octombrie (pentru doua persoane, dus-intors) pentru a scuti in vara/toamna mai mult din costul vacantei.

Bine, in organizarea unei calatorii ai nevoie sa afli si informatii despre preturile care se aplica la transportul in comun, intrarile la obiective, harti interactive sau zonele in care poti manca ieftin si bine. Pentru acestea exista site-uri locale, de pe care poti obtine informatiile dorite.

Cu aceste unelte, sau prieteni cum le spun eu, am reusit sa imi creez vacante destul de ieftine in Europa, care la prima vedere iti lasa impresia ca sunt destul de costisitoare.

Sunt multe site-uri de pe care iti poti culege informatii, insa pentru mine, pana acum, cele enumerate mai sut au fost cele mai bune alegeri. Daca aveti si alte recomandari, le astept cu drag!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Un nou traseu cu masina: Budapesta - Bratislava - Praga - Dresda - Berlin - Auschwitz - Cracovia - Muntii Tatra - Kosice - Debrecen - Oradea

Cu mașina prin Europa / 5400 km parcursi - 10 tari vizitate

Napoli, Vezuviu, Pompeii, Sorrento, Capri, Amalfi - O vacanta de vis