Napoli, Vezuviu, Pompeii, Sorrento, Capri, Amalfi - O vacanta de vis

I-am auzit pe multi spunand: "Nu merge in Napoli ca nu ai ce face. In plus, e murdar si periculos". Hai sa fim seriosi, cred ca vacanta din 2015 a fost cea mai frumoasa de pana acum. Am vazut locuri si lucruri cu care nu prea te intalnesti des. Napoli e chiar interesant, iar imprejurimile sunt de-a dreptul superbe si pline de istorie.

In afara de zona garii din Napoli, unde e plin de negri si de oameni dubiosi, agresivi verbal, care incearca sa-ti vanda fel si fel de lucruri, in rest, orasul e foarte ok. Nici in Gara de Nord nu te simti prea confortabil, asa ca nu ai de ce sa te sperii daca vizitezi Napoli.
Napoletanii au stilul lor de viata, sunt mai galagiosi, agitati, insa nu m-am simtit in nesiguranta in acest oras.
Din contra, l-am vizitat cu mare placere si cred ca l-as mai vizita si alta data, merita vazut intr-o combinatie cu ceea ce se afla in jurul acestui oras. Vezuviu, Pompei, Caserta, Capri, Sorrento, Amalfi sunt obiective pe care nu ai voie sa le ratezi daca ajungi acolo, iar dupa ce le vezi cu siguranta iti vei aduce aminte de ele pentru mult timp.

Fiecare dintre ele are propria istorie si frumusete. Am sa le iau pe rand si am sa povestesc din fiecare cate ceva si locurile care merita vazute.

O sa incep cu Napoli, prima escala a aventurii noastre in septembrie 2015.
Aceasta vacanta am planificat-o cu mult timp inainte. Am luat bilete de avion la Blue Air cu 10 luni inainte, asa ca pretul a fost foarte mic, 200 de lei de persoana dus-intors (Bucuresti - Napoli), iar ca si perioada am ales sa stam in acea zona 6 zile.
Planul a fost urmatorul: 2 nopti in Napoli si 3 in Sorrento, mai exact in Sant Agnello, de unde am facut mai multe excursii: una la Vezuviu, una pe Coasta Amalfi si una pe Insula Capri. A 6-a zi ne-am intors acasa.

Napoli 
In Napoli, ne-am cazat in cartierul Fuorigrotta, la Hotel Cesare Augusto, langa Stadionul San Paolo, casa echipei SSC Napoli. De acolo, cu un autobuz ajungeai direct in port, de unde practic incep obiectivele turistice: Castel Dell Ovo (Castelul Oului), faleza, Pizza Plebiscito, Castel Nouvo, Galeria Di Umberto si artera principala Via Toledo, un fel de Calea Victoriei a Bucurestiului. Aici agitatia e la ea acasa, lumea vorbeste, face shopping, savureaza o pizza adevarata sau pur si simplu se plimba. De aici, cu funicularul poti urca pe dealul Vomero pana la Castelul Sant'Elmo, unde panorama orasului e fascinanta: Vezi Vezuviul in toata splendoarea lui, iar stradutele orasului sunt un adevarat labirint.
Revenind la pizza, trebuie sa reamintesc, desi multi o stiu deja, ca aici s-a nascut pizza. Am mai fost in Italia (tara mea preferata) de multe ori si am mai mancat pizza acolo, insa ca cea de la Napoli nu exista nicaieri. Pur si simplu e delicioasa, ai manca in fiecare zi si nu te-ai satura. Nu am ajuns la faimoasa si legendara pizzerie Da Michele, m-am multumit cu pizza Margherita de la "Pizza e Baba", aflata pe o straduta langa Via Toledo.
Cam acesta a fost itinerariul primei zile, a urmat o vizita in zona veche a orasului in cea de-a doua zi, care tine de la Gara Garibaldi pana la Piazza Dante, apoi o excursie la Palatul Regal Caserta, iar seara nu puteam rata un meci pe San Paolo, in care Napoli s-a impus cu 5-0 in fata lui Lazio.

Vezuviu + Pompei
A treia zi am parasit orasul Napoli si am plecat spre Sorrento, unde urma sa ne cazam pentru mai bine de 3 zile la Hotelul 7hotel din Sant Agnello. Dupa o calatorie de aproape o ora cu trenul Circumvesuviana, am lasat bagajele la hotel, apoi ne-am intors la Pompei, de unde incepea o zi de aventura.
Mai intai am vizitat vulcanul Vezuviu, iar excursia a fost plina de adrenalina. Dupa ce cobori din tren in gara Pompei Scavi, te asezi la coada pentru a-ti procura bilete pentru Vezuviu. Unul costa 22 de euro si cupinde excursia propriu zisa pana aproape de conul vulcanului si biletul de intrare in zona craterului. In plus ai si un ghid.
Ca sa ajungi aproape pe Vezuviu schimbi doua autobuze. Primul, care e un autobus normal, te duce de la gara Pompei Scavi pana la Parcul National Vezuviu, apoi te preia un camion, in genul celor de armata, care urca pe niste carari inguste si denivelate pana aproape de conul vulcanului, in Piazzale Superiore. De acolo, de la cota 1050 si pana la crater se urca doar pe jos, inca 200 de metri altitudine, adica vreo 600 de metri de mers pe jos pe un traseu de dificultate medie. In total mergi pe jos vreo 15-20 de minute si ajungi la crater. Acolo te asteapta un ghid care iti povesteste istoria vulcanului, a eruptiei din anul 79 si multe altele. Ai timp 20 de minute de poze si povesti, apoi trebuie sa te intorci la autobus (camion), altfel risti sa ramai pe acolo ore bune. Experienta e unica, chiar ca nu mai conteaza ca te umpli de praf pana la genunchi dupa o urcare pe Vezuviu.

Dupa aceasta experienta am revenit la Pompei, unde a urmat partea a doua, vizitarea orasului acoperit de lava in anul 79. Si aici sunt multe obiective de vazut, insa numai plimbarea in sine printe ruinele orasului iti da senzatia unei intoarceri in timp.

Dupa o zi lunga, plina de aventura si istorie, chiar ca merge o pizza adevarata si o bere rece la Don Pepino, nu? Don Peppino este un local din Sant Agnello, unde se mananca foarte bine si ieftin. Ca sa va faceti idee, o pizza costa 4,5 euro, iar o bere Peroni la 0,66 era 2 euro. Bun a fost si gnocchi de cartofi cu sos tomat.

Coasta Amalfi
Urmatoarea zi am dedicat-o Coastei Amalfi, despre care multi spun ca e cel mai frumos loc din Europa. Si e posibil sa fie adevarat. E greu sa descriu in cuvine cat de frumoasa este zona, cat de tare e coasta si cat de uimit ramai la fiecare pas de ceea ce vezi. Traseul e fascinant, impactul e deosebit, ai impresia ca mergi deasupra marii si ca oricand poti cadea in ea, casele de pe coasta parca-s suspendate in aer, iar apa marii e superba. Peisajul nu mai zic. Chiar merita sa ajungi aici, e un loc deosebit, ireal de frumos. Coasta Amalfi are cateva statiuni, mici satuce, Positano, Praiano si Amalfi fiind cele mai cunoscute si populate. In Positano am facut putina baie, apoi cu un vaporas am ajuns in Amalfi, unde am urcat la Villa Rufolo pentru o noua panorama deosebita. Mai era de vizitat Villa Cimbrone, insa noi am exclus-o (neinspirat) din plan.
Dupa atata frumos intr-o zi, e greu sa si mai dormi noaptea, te intrebi mereu, oare cum o fi sa traiesti acolo?!

Insula Capri
Si daca nu ar fi fost de ajuns Coasta Amalfi, in cea de-a 5-a zi a vacantei a urmat Insula Capri, renumita si ea pentru frumusetea ei. Din Sorrento pana in Capri poti ajunge cu Ferryboat-ul, faci 25-30 de minute, iar biletul costa intre 14,7 si 18 euro de persoana.
Ajunsi acolo, in portul Marina Grande, ca sa urci pe insula ai mai multe variante: cu funicularul, pe jos sau cu autobuzul. Sau cu Taxiul daca iti permiti :). Noi am ales funicularul. Pretul unei calatorii pe insula (autobuz sau funicular) costa 1,8 euro, insa cu un abonament de o zi de 8,6 euro iesi mai bine pentru ca ai multe drumuri de facut. Insula e impartita in doua orase: Capri si Anacapri, iar ca puncte de atractie mai sunt Grotta Azzura, Monte Solaro, Vila San Michele, Giardini Di Augusto sau Via Krupp.
Dupa ce am luat la pas Capri, Giardini si Augusto so Anacapri, am decis sa mergem la Grotta Azzura. E un loc interesant, foarte promovat, insa nu atat de spectaculos si totusi cam scump: 13 euro de persoana + ciubuc la barcagiu pentru o plimbare de 3-4 minute in celebra grota, unde, intr-adevar, apa este de un albastru pur.
Una peste alta, insula este foarte frumoasa, insa si foarte scumpa, singurele lucruri de care te poti atinge fiind un sandvis si o apa (sau o granita).

In ultima zi, a sasea, a urmat revenirea in Napoli, pe care nu am mai facut-o trenul, ci cu un autocar, care ne-a lasat direct la aerorport (10 euro/pers), nu inainte de a trece prin cateva orasele frumoase din sudul Italiei.

Preturi
Bilet autobuz: Aeroport Capodichino - Gara Garibaldi 3 euro/pers
Bilet metrou + autobuz + funicular Napoli: 4,5 euro/ziBilet meci Napoli - Lazio: 25 euroPizza: 4-6 euroBere: 1,5 - 2 euro
Card ARTECARD valabil 3 zile – 32 euro / pers. Include transport Napoli si imprejurimi (Pompei, Sorrento, Caserta, Costa Amalfi) + 2 intrari gratuite la obiective turistice (gen Pompei, Caserta,Vila Rufolo, Cimbrone, etc), iar la restul reducere de pana la 50%.
Bilet autocar Sorrento - Aeroport Napoli 10 euro

Cazari: 45-60 euro/noapte/camera
Intrari obiective turistice: Castel DellOvo - gratis, Castel Sant'Elmo 5 euro, Pompei 11 euro, Ercolano 11 euro, Vila Ruffolo + Cimbrone 9 euro, Castel Nuovo - 6 euro, Caserta 12 euro, etc




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Un nou traseu cu masina: Budapesta - Bratislava - Praga - Dresda - Berlin - Auschwitz - Cracovia - Muntii Tatra - Kosice - Debrecen - Oradea

Cu mașina prin Europa / 5400 km parcursi - 10 tari vizitate