Atena si Salonic, doua orase superbe si pline de istorie

Atena am vazut-o de doua ori. Prima data in 2010, cand ma aflam in vacanta in nordul Greciei, apoi in 2013, la barajul pentru Cupa Mondiala, dintre Grecia si Romania.


De fiecare data am amintiri placute de acolo, insa cea mai cuprinzatoare a fost calatoria din 2010.
Aflandu-ma la Paralia Katerini intr-o vacanta de 8 zile, nu puteam sa ratez o excursie de doua zile pana la Atena.
Distanta dintre Paralia Katerini si Atena este de aproximativ 450 de kilometri, insa nu trebuie sa te sperii. Pe autostrada, in maxim 5 ore esti acolo.
Calatoria am pregatit-o de acasa. Am rezervat pe Booking un hotel langa gara, aproape de metrou, iar de acolo in 10 minute ajungeai in zona cu obiective turistice, adica la Acropole, Piata Sintagma, Piata Omonia, samd. Hotelul Neos Olympos a costat 35 de euro/noapte/camera, insa nu a fost chiar cea mai reusita cazare pe care am rezervat-o in viata mea. Ma rog, pentru o noapte nu am simitit asa de mult disconfortul.
Revenind la ce inseamna Atena, chiar pot spune ca este un oras foarte frumos, curat si plin de viata. Terasele sunt pline, oamenii sunt zambitori, iar preturile nu foarte mari.

Istorie, multa istorie
Ajunsi la destinatie, ne-am luat o harta de la hotel, un abonament de o zi la metrou si am inceput sa colindam. Prima oprire a fost, cum era de asteptat, la Acropole. Exista statie de metrou chiar acolo, cum iesi se vede inaltandu-se Pantheonul. Intrarea a costat 12 euro, dar a meritat toti banii. Cu acesti bani ai incluse intrari la 1. Acropole, 2. Agora, Porticulul lui Attalos si Templul lui Hefaistos, 3. Biblioteca lui Hadrian, 4. Kerameikos (cimitirul antic), 5. Templul lui Zeus, 6. Teatrul lui Dionysos si Odeonul lui Herod Atticus.
Urcarea pe Acropole e destul de lina, iar sus deja esti in alta lume. Multa istorie te inconjoara, iar privelistea este absolut superba.
Dupa ce am vizitat tot ce era de vizitat pe Acropole, am coborat si am traversat strada la Templul lui Zeus, iar la cateva sute de metri mai incolo este stadionul Olimpic Panathinaiko (Al Tuturor Atenienilor), acolo unde s-au disputat jocurile primele jocuri olimpice moderne, in 1896!
De acolo am mers in Piata Sintagma, unde gasesti si Parlamentul Greciei, iar spre seara am ajuns si in zona Plaka, centrul vechi al Atenei. Nu puteam sa nu savuram un Giros si cateva beri grecesti.
Sa nu uit, am ajuns si in portul Pireu, nu inainte de a vizita stadionul lui Olympiacos, de unde am plecat cu un tricou suvenir.


OAKA

A doua zi am rezervat-o tot unui obiectiv turistic sportiv, si anume complexului in care s-au desfasurat jocurile olimpice din 2014. OAKA, asa cum se numeste el, este destul de impresionant, insa lasat in paragina. Asa era atunci, la 6 ani de la terminarea JO, presupun ca acum lucrurile s-au inrautatit si mai mult. Velodromul era plin de praf si buruieni, bazinul in care Camelia Potec a obtinut aurul olimpic incepuse sa se dezintegreze, scaunele mai mult, iar pe terenurile de tenis nu era absolut nimeni. Mai erau cateva bazine de inot nefolosite si doua arene mari, in care se mai desfasurau activitati, una fiind cea de baschet, acolo unde Panathinaikos isi desfasoara meciurile de acasa. Bineintele, langa acestea se inalta Stadionul Olimpic "Spiros Louis", unde s-au jucat cateva finale de Champions League si cursele atletice ale JO2004.


Am revenit in Atena in 2013, in noiembrie, pentru meciul de baraj, insa aceasta calatorie o s-o povestesc cu alta ocazie.




Salonic
Si Salonicul tot de doua ori l-am vizitat. Prima oara in 2006, apoi in vacanta din 2010. Chiar daca nu are grandoarea Atenei, Salonicul sau Thessaloniki este un oras la fel de frumos.
Cel mai intersant este sa te plimbi pe faleza, in port, apoi sa patrunzi in zona centrala, unde din Piata Aristotel, la pas poti ajunge la Arcul lui Galeriu sau la Turnul Alb. Chiar daca in Grecia criza incepuse de atunci, terasele si cafenele erau pline. Grecii, imbracati bine, isi savurau cafeaua fara nicio grija. Ne-am pierdut si noi printre ei, am strabatut strazile in lung si-n lat, apoi ne-am retras in Paralia Katerini.
Daca vreti sa vizitati, ca un pont, duminica dimineata Piata Aristotel e full, negustori gasesti la tot pasul, e o agitatie frumoasa, apoi toata lumea se retrage spre cafenele sau spre casa, iar parcarea e gratis.






Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Un nou traseu cu masina: Budapesta - Bratislava - Praga - Dresda - Berlin - Auschwitz - Cracovia - Muntii Tatra - Kosice - Debrecen - Oradea

Cu mașina prin Europa / 5400 km parcursi - 10 tari vizitate

Napoli, Vezuviu, Pompeii, Sorrento, Capri, Amalfi - O vacanta de vis