Fascinat de călătorii

Dintotdeauna m-au enervat intrebarile "Ce vrei sa devii cand o sa fii mare?, "Ce ai de gand sa faci dupa liceu?" si mai tarziu "Unde te vezi peste 5 ani?". Niciodata nu am stiut sa raspund la "celebrele" intrebari din simplul motiv ca, la acele momente, chiar nu stiam ce va urma pentru mine. Nu am avut un plan clar in viata, liceul, facultatea si joburile au venit cred ca intamplator, de la sine. Nu stiu daca e neaparat un lucru bun, insa asa mi s-a intamplat mie.
Eh, cand vine vorba despre vacante sau simple deplasari chiar imi place sa le planific, stiu ce trebuie sa urmaresc, ce am de facut, de vizitat, unde, cum si cu ce trebuie sa ajung la locul potrivit. Si mai ales, cat am de cheltuit.

Sunt multe lucruri frumoase si importante in viata unui om, dar sa calatoresti este cu adevarat fascinant. Sa cunosti oameni, sa descoperi locuri, culturi si sa ajungi acolo unde visai cand erai mic e de-a dreptul incitant.
Cel putin la concluzia asta am ajuns eu la aproape 35 de ani. De mic mi-a placut sa calatoresc, bineinteles dupa posibilitati, insa cu cat trece timpul imi dau seama ca acest lucru ma face foarte fericit. De multe ori renunt la lucruri mai "importante", doar pentru a mai vizita o destinatie noua.
Sa planific o calatorie este o adevarata incercare pentru mine, e lucrul care ma tine conectat un an intreg. Bine, am si eu viata mea personala, am o familie, am un job, insa uneori ma incarc pozitiv planificand si cautand destinatii noi pentru vacanta. Fac scenarii, caut trasee, incerc destinatii noi, fac calcule, toate pentru a obtine o vacanta cat mai ieftina si interesanta. Ca sa ma mentin permanent in "priza" si sa nu-mi para rau ca vacanta a trecut, cand ma intorc dintr-o calatorie incep sa mi-o planific pe urmatoarea. E modul meu de a ma relaxa, dar il consider si eficient pentru a obtine o vacanta accesibila, care la prima vedere ar parea foarte scumpa. Am vazut 17 tari pana acum si aproape 30 de orase importante din Europa, dar pe toate cu bani putini, zic eu, adica cat pentru o vacanta normala in Romania.

Cred ca nu am ajuns totusi la varsta la care sa traiesc din amintiri, am ales sa-mi fac acest blog pentru ca imi place foarte mult sa scriu si sa povestesc despre calatorii, iar aici pot sa va impartasesc din experientele mele. Si eu la randul meu, cand aleg si pregatesc o calatorie, ma inspir din articolele altor iubitori de calatorii.

O sa va povestesc pe parcurs cum planific o vacanta si cum obtin preturi bune, ce am vizitat si ce am trait in calatorii, insa, pana atunci, nu vreau sa trec peste inceputurile mele de "calator prin lume".
Pot spune ca am avut un mic avantaj inca de cand eram elev/stundent. Tatal meu, cfr-ist fiind, mi-a putut oferi acel permis de calatorii, cu care mergeam gratis cu trenul in Romania, pe care acum il regret putin, in sensul ca nu am abuzat la maximum de el.
In anii de liceu si de facultate, impreuna cu alti colegi (Robert Nica, Cristi Flaminzeanu, Catalin Dragomir si altii), fii de cfr-isti si ei, ne urcam in tren si incercam sa vizitam cat mai multe orase din Romania. Asa am vazut Timisoara, Clujul, Brasovul, Sibiul si alte destinatii interesante din tara noastra.
Imi aduc aminte ca ne intalneam in gara, ne uitam pe tabela cu programul trenurilor si stabileam pe loc unde vom calatori in acea zi. Alegeam un oras tinta, insa se mai intampla sa ne dam jos si mai devreme, depindea de starea de spirit si cat de obositi/odihniti eram.
Fiind pasionat de fotbal, de sport in general, multe destinatii le alegeam dupa evenimentele sportive care aveau loc in acel oras. Acelasi lucru il fac si in prezent, incerc sa-mi leg vacantele cu cate un meci de fotbal sau un alt eveniment sportiv important. Sau macar sa vizitez stadioanele din orasele pe care le strabat.
Ca exemplu, in 2001 am vizitat Timisoara si asistat si la meciul dintre Romania si Croatia, mai tarziu am vizitat Clujul si am vazut pe viu si derby-ul local CFR Cluj - U Cluj, cand mergeam la mare ne stabileam perioada in functie de programul echipei Farul, iar de cativa ani aplic aceasta "tactica" si in vacantele din Eurpoa.
Am facut si cateva trasee montane, cel mai interesant fiind pe Jepii Mari. Am urcat in tren la prima ora, am coborat la Busteni, iar dupa 7-8 ore de mers prin munti am coborat in Sinaia, de unde am luat trenul inapoi spre casa.

De fiecare data cand am facut o deplasare intr-un anumit oras din Romania, mi-a placut sa intru si in altele de pe traseu, sa le cunosc, sa le compar si sa le savurez unicitatea. De la est la vest si de la nord la sud am atins aproximativ 70% din orasele importante din Romania, iar acolo unde nu am ajuns, am apelat la Google Maps si Street View :) pentru a-mi face totusi o impresie. Sper sa bifez si restul cat de curand pentru a avea o imagine completa a oraselor importante din Romania.

Sunt multe moduri de a-ti planifica o vacanta. Unii apleaza la agentiile de turism, altii merg la intamplare, dar sunt si persoane care-si planifica singuri calatoriile. Le-am incercat pe toate, insa sa-ti creezi propria varianta e chiar interesant si incitant. Afli o multime de lucruri noi, descoperi multe informatii utile, esti la curent mereu cu tot ce e nou si nu in ultimul rand cred cu tarie ca obtii o vacanta foarte ieftina. In postarile ce vor urma, pentru cei interesati, va voi povesti din experientele mele din Europa si cum mi-am planificat vacantele, city-break-urile si traseele cu masina prin Europa.




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Un nou traseu cu masina: Budapesta - Bratislava - Praga - Dresda - Berlin - Auschwitz - Cracovia - Muntii Tatra - Kosice - Debrecen - Oradea

Cu mașina prin Europa / 5400 km parcursi - 10 tari vizitate

Napoli, Vezuviu, Pompeii, Sorrento, Capri, Amalfi - O vacanta de vis