Champions League Trip



Stiti reclama de la Mastercard care se termina cu sloganul: "Fericirea copilului tau este de nepretuit. Pentru toate celelalte exista Mastercard"? Cam aceste sentimente m-au incearcat si pe mine atunci cand am hotarat, impreuna cu prietenii, sa facem un Champions League Trip, adica sa mergem intr-o minivacanta in care sa includem doua meciuri din cea mai tare competitie intercluburi din lume.

Dupa ce am vazut programul, am incercat sa legam doua jocuri din aceeasi tara, dar si echipe care sa-ti trezeasca interesul si spiritul de suporter. Asa ca am ales partidele AS Roma-Real Madrid si SSC Napoli-Steaua Rosie Belgrad. In luna septembrie, atunci cand ne-am hotarat noi, abia incepeau meciurile din grupe, asa ca nu puteam sti exact care va fi miza in etapa a 5-a.
Ne-am procurat intai bilete de meci la Roma cu Real, 40 euro la peluza, apoi le-am cumparat si pe cele de avion (70 euro, dus intors, Bucuresti - Roma, distanta dintre Roma si Napoli am parcurs-o cu trenul). Mai ramanea sa achizitionam si biletele de la meciul Napoli cu Steaua Rosie, on-line ori de la fata locului.
Dupa doua luni de planuri si calcule, am ajuns si la ziua de 27 noiembrie, cea a deplasarii, iar singura necunoscuta era daca vom mai gasi bilete la meciul dintre Napoli si Steaua Rosie. Exista acest semn de intrebare, mai ales ca aflaseram ca se vandusera aproximativ 41.000 de bilete din totalul de 55.000. On-line era destul de complicat de achizitionat, era necesar sa detii deja un card de suporter sau sa-ti faci unul pentru a putea cumpara on-line bilete la meciurile echipei napoletane.
Am riscat, iar pana la urma am reusit sa cumparam in ziua meciului dintr-un box office din Galeria Umberto (40 euro)
Stiam ce urma sa vizitam si ce avea sa ne astepte la cele doua jocuri. La Roma-Real miza mai era doar locul 1 in grupa, in timp ce la Napoli, ambele formatii aveau inca sanse la calificarea in primavara europeana.

Asadar, dupa o calatorie foarte lina si rapida cu Ryanair (apropo, foarte utila noua politica a bagajelor de mana, nu a mai existat nici macar un minut de intarziere, nici la plecare, nici la sosire. Ba mai mult, avioanele au ajuns chiar mai devreme) am ajuns la destinatie plini de incredere si speranta ca vom asista la doua jocuri interesante si ca vom (re)vizita locuri atat de frumoase in superba Italie.


Ajunsi pe meleagurile pline de istorie ale Romei, ne-am inceput "trip-ul" de la Colosseum, apoi pe "Via dei Fori Imperiali" am ajuns la Columna lui Traian, iar de acolo ne-am indreptat spre Fontana di Trevi, nu inainte de a savura o portie de paste si un vin rosu de Chianti.
Printre stradute si multimea de oameni care se plimba in zona centrala a orasului, am ajuns si la Piazza Spagna, apoi am coborat scarile si imediat am poposit in Piazza del Poppolo, locul de unde incepea aventura Champions League. De acolo, tramvaiul 2 ne-a dus in apropierea stadionului Olimpic din Roma, unde deja intrai in febra meciului cu Real.
Zeci de standuri cu suveniruri ne-au flancat drumul pana la arena, iar de acolo pana in stadion nu a mai fost decat un pas. Am poposit chiar langa galeria Realului, astfel ca "atmosfera" ne-a fost asigurata. Chiar daca meciul a mai avut doar miza locului 1 in grupa, la meci au fost prezenti peste 70.000 de oameni, iar galeria Romei cu al el imn inconfundabil a asigurat un decor demn de Champions League.
Rezultatul a fost favorabil Realului, 2-0, astfel ca am plecat putin dezamagiti ca nu a marcat si Roma macar un gol pentru a savura din bucuria de pe Olimpico, insa stiam ca urmeaza o noua aventura la fel de interesanta pe San Paolo.


Fiind cazati chiar langa gara Termini, a doua zi am urcat rapid in trenul care avea ca destinatie Napoli, iar drumul parcurs cu Frecciarossa a fost destul de rapid. Frecciarossa este trenul de mare viteza al Italiei, iar un bilet pe ruta Roma - Napoli, aproximativ 230 km, costa 46 de euro, insa daca il achizitionezi din timp, pretul se reduce considerabil, la 17 euro.
Dupa o ora si cateva minute am ajuns la poalele Vezuviului, in orasul in care Maradona a facut istorie la finele anilor 80.

Maradona peste tot
Impactul cu Napoli, la iesirea din gara centrala, nu e tocmai unul placut, peste tot ti se vand telefoane, accesorii pentru ele, genti de piele sau chiar hasis si cocaina.
Daca treci de zona garii, orasul incepe sa devina unul fascinant, animat, cu locuri frumoase si privelisti de-a dreptul superbe.
Asa am ajuns pe dealul Vomero, la Castelul Sant Elmo, de un de am vazut panorama orasului si Vezuviul in toata splendoarea sa, apoi am trecut prin Piazza Plebiscito si am inaintat pana la Castelul Oului, unde poti patrunde in largul Mediteranei pentru a da peste niste peisaje rare, cu Insula Capri la orizont si Coasta Amalfi in jur.
Daca ajungi in Napoli nu ai cum sa nu mananci macar o pizza, aici fiind locul unde aceasta s-a nascut, sau nu poti sa nu te abati pe stradutele inguste ale orasului, unde foarte des gasesti pictat chipul lui Maradona, eroul clubului napoletan.
Cand vorbesti despre fotbal in Napoli, vorbesti despre Maradona. Exista zone intregi pictate cu chipul lui Diego, exista chiar si un altar la care napoletanii se roaga pentru binele echipei de fotbal.


Dar pentru ca noi am venit special pentru meci, am oprit si la o terasa, unde am savurat o bere alaturi de fani ai echipei belgradene, cu care ne-am intretinut cateva ore si despre care am aflat ca vor fi in jur de 4000 pe San Paolo.
Asa a si fost, sarbii au facut spectacol in tribune. Chiar daca au fost invinsi clar de Napoli pe teren, 1-3, galeria Stelei Rosii, Delje, s-a revansat in tribune, unde fanii sarbi au acoperit sonor cei 41.000 de napoletani in mai multe randuri.

A doua zi am revenit la Roma, de unde urma sa decolam spre Romania, nu inainte de a poposi cateva minute si in Piazza San Pietro si Piazza Navona.

In total, aventura Champions League a constat in aproximativ 80.000 pasi parcursi in cele doua orase superbe ale Italiei, dar si in momentele traite pe cele doua arene din Roma si Napoli.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Un nou traseu cu masina: Budapesta - Bratislava - Praga - Dresda - Berlin - Auschwitz - Cracovia - Muntii Tatra - Kosice - Debrecen - Oradea

Cu mașina prin Europa / 5400 km parcursi - 10 tari vizitate

Napoli, Vezuviu, Pompeii, Sorrento, Capri, Amalfi - O vacanta de vis