Belgia & Olanda, o vacanta cu gandul la atacuri teroriste

Cand te gandesti la vacanta, te gandesti la relaxare, la plimbari linistite sau la distractie, in niciun caz nu trebuie sa-ti faci griji asupra sigurantei tale fizice.
Din pacate, vacantele din aceasta vara au cam stat sub semnul atacurilor teroriste. Merita sa mai mergi in vacanta in Europa in acest an? Daca se intampla tocmai unde merg eu? Ce locuri sa evit pentru a nu avea probleme? Unde sa calatoresc pentru a fi sigur de o vacanta linistita? Intrebarile aceastea au stat pe buzele tuturor romanilor in aceasta vara, si cred ca nu numai.
  
In toamna anului trecut, cand am decis sa cumparam bilete de avion pentru a vizita Belgia, nu ne imaginam ca Europa va fi lovita de aceste atacuri terorise, care au speriat intreaga lume. A fost mai intai la Paris, apoi Bruxelles, a urmat Turcia de mai multe ori, in iulie atacurile au revenit in Franta, la Nisa, chiar de ziua nationala a statului francez, dar si incercarea loviturii de stat din Turcia.
In aceste conditii, mai mult sau mai putin, ne-am pus si intrebarea daca mai are rost sa mergem in Belgia in aceasta vara, o tinta a acestor atacuri in trecut si un cuib al gruparilor teroriste.
Din planul initial, care cuprindea vizite la Bruxelles, Gent, Anvers sau Bruges, a ramas sa ajungem doar in Bruxelles pentru o zi si Anvers, apoi sa ne indepartam spre Olanda, unde sa vizitam Amsterdamul.

Linistea aparenta din inima Europei
In cele din urma am decis sa plecam, cu o mica retinere in minte, dar si in suflet. 
Am ajuns in Buxelles pe 16 iulie, sambata, in partea a doua a zilei. Din fericire, lumea parea linistita, centrul capitalei Europei era animat, oamenii se plimbau in grupuri, zambeau, jucau tenis de masa in centrul orasului, mancau goffre, se pozau la Manneken Pis sau savurau la terase cartofi prajiti (frites) si midii pe care le stropeau cu celebrea bere belgiana.
Ca sa fiu sincer, vazand atat de multe fete de arabi, care cred ca treceau de jumatate in raport cu europenii, am zis ca suntem totusi in siguranta, un atac terorist fiind putin probabil.
Mai mult, zona era impanzita de soldati antitero, inarmati ca pentru razboi. Frumos peisaj, nu?
Planul nostru presupunea sa stam in Bruxelles in doua parti, jumatate de zi pentru a vizita centrul, apoi sa revenim inainte de decloarea spre Romania pentru a bifa si Atomium si Orasul Mini-Europa.


Anvers, orasul diamantelor
A doua zi, la prima ora, am decis sa plecam spre Anvers, capitala Flandrei, aflata la aproximatic 50 de kilometri de Bruxelles, despre care citisem sa este un oras foarte frumos, supranumit orasul diamantelor, cu centru vechi deosebit si cu o gara printre cele mai frumoase din Europa. Intr-adevar, orasul este destul de dragut, gara este asa cum se spune, centrul vechi e super populat, plin de terase si de evenimente care ii animeaza pe belgieni si vizitatori, iar in port ai ce vedea.
De la gara, unde se afla si un muzeu al diamantelor, pana in port, trecand pin centrul vechi, faci pe jos aproximativ 30-35 de minute, asa ca merita sa vizitezi orasul la pas. iar o zi e suficienta pentru a bifa principalele zone de interes.

Amsterdam, orasul tolerantei si al distractiei
Dupa doua zile in Belgia, traseul cuprindea si o deplasare la Amsterdam, unde urma sa ramamen pentru doua zile si jumatate. Suficient zic eu pentru a trece in revista principalele atractii turistice.
De fapt, intregul Amsterdam este o atractie, plimbarile pe stradutele si canalele concentrice ale capitalei Olandei iti atrag atentia la orice pas. 
Am inceput cu o plimbare cu vaporasul pe canalele Amsterdamului, in care ne-au fost prezentate principalele zone de atractie ale orasului, pe care, teorectic, urma sa le vizitam ulterior.
Am incercat o experienta la casa Heineken, unde esti trecut prin toate etapele realizarii celebrei beri, iar la final ai sansa sa-ti mai scoti din banii platiti pe tichet, fiind rasplatit cu cateva beri direct de la sursa :)
Daca ajungi in Olanda, supranumita tara lalelelor, nu poti sa nu treci si prin piata de flori, acolo unde gasesti toate soiurile de lalele, iar la final trebuie sa pleci cu cativa bulbi ca suvenir.



Bineinteles, am traversat si in celebrul cartier RedLight District, unde am vazut "expuse" femei din toate categoriile :)
Fiind considerat un oras al tolerantei, in Amsterdam poti sa-ti satisfaci si alte "nevoi", daca le ai bineinteles, adica iti poti procura legal de la coffeshopuri (doar din aceste locuri) si droguri usoare.

Amsterdam inseamna si Van Gogh si Rembrandt, muzeul Van Gogh putand fi vizitat in orice zi, care se afla langa un al  muzeu, Rijks, iar la cateva statii de tramvai poti vizita casa memoriala a lui Rembrandt.

Un alt punct de atractie este casa memoriala a Annei Frank, o fată evreică germană, care și-a pierdut cetățenia germană în exilul olandez și care a căzut victimă genocidului nazist din cel de-al Doilea Război Mondial. Este cunoscută datorită jurnalului pe care l-a ținut în ascunzătoarea din Amsterdam, înainte de a fi arestată.
Din pacate aici nu am reusit sa intram, coada la bilete si la intrare fiind exagrat de mare. Nu cred ca exagerez daca spun ca se intindea pe apoximativ 250-300 de metri.

Frumos este si in cel mai mare parc din Amsterdam, Vondelpark, acolo unde am vazut multi tineri, foarte multi tineri, care se relaxau in timpul saptamanii, nu doar in weekend, asa cum vezi pe la noi.

Dupa doua zile si putin perecute in Amsterdam, urma sa revenim in Bruxelles, pentru a incheia aventura cu o vizita la Atomium. Distanta dintre cele doua orase este de 200 de kilometri, pe care i-am parcurs cu autocarul, timp in care am putut sa-mi fac o impresie despre civilizatia din Olanda si nivelul de trai din aceasta tara. Chiar daca mergi doar pe autostrada, in stanga si in dreapta vezi numai fabrici si fabricute, cladiri de birouri si diverse repezentante. Cand nu vezi asa ceva, peisajul este forte frumos, dar mai ales ingrijit, nimic nefiind lasat in voia naturii.

Frica de atacuri a reaparut in Belgia
Reveniti in Bruxelles, am coborat la Gare du Nord, de unde trebuia sa luam metroul pana la Atomium. Din pacate, orasul ne-a intampinat cu o stire nu prea placuta, anuntul ca un atac terorist a fost dejucat in acea zi ne-a pus putin pe ganduri. Mult mai apasata a fost atmosfera din metrou, unde la fiecare intrare stateau agenti antitero, iar in metrou mergeau langa tine, iar cand coborai patrulau dintr-un colt in altul. Intr-o asemenea atmosfera, am decis sa renuntam la plan, am lasat vizita Atomiumului pentru alta data, apoi am plecat spre Charleroi, de unde urma sa decolam a doua zi.
Nici in Charleroi nu am fost "primiti" forte cald, in aeroport fusese montat instant un cort, ca un filtru in plus de control, prin care trebuia sa treci pentru a intra efectiv in aeroport.
Probabil toate aceste masuri au fost luate intrucat a doua zi se sarbatoarea ziua nationala a Belgiei, iar belgienii nu-si doreau evenimentele de la Nice, care ulterior s-au extins si in Germania.

A doua zi am decolat fara probleme, insa o asemenea vacanta incordata nu mi-as mai dori cu alta ocazie.

Preturile calatoriei
Am lasat la final preturile acestei vacante, pentru cei interesati, isi pot face o imagine de ansamblu.
Asadar, biltetele de avion, la Ryanair, au costat 90 de euro / dus-intors / 2 persoane, cazarea, la hoteluri IBIS, a costat in medie 50 de euro/noapte (Ibis-ul a avut o promotie la inceputul verii, cu reducere de 30% si mic dejun inclus), iar transferul de la aerorportul din Charleroi pana la Bruxelles a costat 14 euro / persoana. Bineinteles, acelasi pret si pentru intoarcere. Acest pret este pentru achizitia on-line, daca iei direct din aeroport pretul urca cu 3 euro/bilet.
O calatorie cu metroul din Bruxelles costa 2,1 euro, iar un tiket pentru 10 calatorii costa 14 euro, insa trebuie sa achizitionezi in prealabil un card pentru a-l incarca.
O calatorie cu trenul de la Bruxelles la Anvers costa 7,40 euro, o bere o poti cumpara de la terase cu 2 euro, goffre costa 1 - 1,5 euro, iar celebrii cartofi Frites costa intre 3 si 5 euro. Pe o portie de midii noi am platit 22 de euro.
Un pret excelent l-am obtinut la calatoria spre si dinspre Amsterdam. Pentru a parcurge aceasta distanta aveam de ales intre tren si autocar. Trenul era destul de scump, undeva la 30 de euro, iar pe autorcar am dat 9 euro de la Anvers la Amsterdam, iar pentru retur, de la Amsterdam la Bruxelles am platit doar 6 euro. Calatoria am facut-o cu compania megabus.com, o companie low cost care are rute in mai multe tari din vestul Europei.
In Amsterdam, pentru transport am folosit cardul  Amsterdam Travel Ticket, care costa 20 de euro pentru 2 zile, 25 pentru 3 zile, si include transportul pe toate rutele din oras (inclus metrou, tramvai, autobuz, ferry), dar si unele autobuze care merg la aeroport. Intrarea la Heineken Experience costa 18 euro, un tur de 1,5h cu vaporasul pe canalele Amsterdamului costa tot 18 euro, dar poti gasi si mai ieftin, doar ca ruta e mai scurta cu o jumatate de ora. Intrarea la Anne Frank este de 9 euro, iar la muzee de la 15 euro in sus.     

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Un nou traseu cu masina: Budapesta - Bratislava - Praga - Dresda - Berlin - Auschwitz - Cracovia - Muntii Tatra - Kosice - Debrecen - Oradea

Cu mașina prin Europa / 5400 km parcursi - 10 tari vizitate

Napoli, Vezuviu, Pompeii, Sorrento, Capri, Amalfi - O vacanta de vis