Cu mașina prin Europa / 5400 km parcursi - 10 tari vizitate
Chiar daca pana la calatoria din 2011, cea mai draga mie, am mai vizitat cateva locatii interesante din Europa, nu mai am rabdare sa astept si am sa va scriu despre primul meu traseu cu masina prin Europa.
Nu mai stiu exact cand am descoperit Google Maps, insa cu siguranta imi aduc aminte ca in 2011 am petrecut ore intregi pe el pentru a-mi crea traseul prin Europa.
Ideea mi-a venit cautand niste cazari ieftine pe Costa Brava. Si da, chiar e ieftin, insa putin cam departe. Spre exemplu eu am gasit in Calella, la 50-60 de km de Barcelona, cazare cu demipensiune la 44 de euro/zi in luna iunie. La asa pret nu aveam cum sa nu rezerv si sa nu planific o vacanta de cateva zile acolo.
De aici a pornit totul. Am rezervat 4 nopti in Calella, iar restul pana la 10, le-am umplut cu destinatii de pe traseul pe care urma sa-l fac. Pana la Calella, din Rosiorii de Vede, sunt 2400 de km. Bineinteles nu se pot parcurge dintr-o bucata, asa ca m-am gandit ca cel mai bine ar fi ca combin calatoria cu cateva halte interesanta de pe acest traseu. Si am tot studiat eu harta pana am ajuns la concluzia ca prima ar fi Venezia, iar a doua Piacenza sau Genova. Ma gandeam sa aleg traseul cel mai scurt, prin Serbia, Croatia, Slovenia, Italia, Monaco, Franta si apoi Spania. Multi mi-au zis sa evit primele tari, insa cei 300 de km pe care ii scuteam m-au facut sa aleg aceasta ruta. Si ca sa impac toata lumea cu care mergeam in aceasta lunga calatoria, am decis ca la intoarcere sa schimb putin traseul, am urcat putin spre nord, si am traversat Elvetia, Austria, Germania, Austria din nou si Ungaria pana sa ajungem in Romania.
Suna interesant, nu? 10 tari si multe orase interesante. Bugetul nu era foarte mare, undeva la 1000-1200 de euro. Da, cam atat am cheltuit in aceasta excurie de 11 zile, din care 4 le-am petrecut pe Costa Brava, restul fiind calatorii cu masina si halte scurte de cate o zi prin tari de pe traseu.
Programul a fost urmatorul la dus. Rosiori - Portile de Fier - traversare Belgrad, Zagreb (oprire 1-2 ore), Ljubliana (vizita 2-3 ore), Venezia (o noapte si o zi de vizita), Genova (o noapte), Monaco (1-2 ore de vizita), Nice (pauza de o cola), Calella (4 zile + vizita Barcelona).
Belgrad, Zagreb, LjublianaAsa ca pe 6 iunie 2011 am plecat la drum doua masini, 8 persoane, din Rosiori sa descoperim Europa, sau macar o parte din ea. Dupa cum am descris mai sus, prima oprire mai lunga, pe traseul calculat de mine la minut, a fost la Belgrad, oras pe care l-am traversat oarecum prin zona centrala, pe la ei autrostrada trecand chiar prin oras. A urmat apoi Zagreb, unde am facut un popas mai lung. Am vizitat putin din zona centrala, am admirat unul dintre parcurile din capitala Croatiei, iar dupa aproape doua ora am decis sa ne continuam drumul, conforma planului.
A urmat apoi Slovenia, unde am intalnit cea mai tare autostrada pe care am mers pana acum. Efectiv e "ca-n palma" si trece prin munti, iar peisajele sunt absolut superbe. Am platit 15 euro pe vigneta, insa a meritat toti banii. La croati si sarbi, adunat, am platit, din cate imi aduc aminte, 20-22 de euro.
Ajunsi in Ljubiliana, dupa ce se cam acumulase oboseala ce-i drept, am hotarat sa ne oprim mai mult. Am parcat masinile undeva in apropierea centrului, iar la pas am patruns in zona veche a capitalei slovene. Orasul aduce ca arhitectura cu cele din Ardealul nostru, intalnesti o liniste si o curatenie desavarsite. Lumea e calma, nimeni nu se grabeste, iar spiritul pe care il intalnesti acolo iti da o snezatie de bine. Dupa o inghetata buna si achizitii de suveniruri (a se intelege magneti de frigider), am decis ca e timpul sa parcurgem si ultima parte a primei noastre zi de calatorie prin Europa.
Dupa aproximativ 1200 de km am ajuns la Lignano Sabbiadoro, o statiune cocheta in apropiere de Venezia. Am ales Sabbiadoro (nisipul de aur) pentru pret bineinteles, platind pentru un studio de 4 persoane 50 de euro pe noapte.
Dupa o mica plimbare prin statiune, a urmat un somn adanc pana a doua zi, de unde am inceput o noua aventura.
Venezia
La o ora de mers cu masina am descoperit Venezia, un loc care nu mai are nevoie sa-l prezint eu. Am parcat masina in Mestre (Portul San Giuliano - foto), undeva in lateralul orasului, am platit 5 euro parcare pentru o zi intreaga (parcarea in Venezia incepe de la 26 de euro/zi), apoi am luat Vaporetto pana in Venezia, platind inca 6 euro pe bilet. Pentru cei care nu stiu, Vaporetto este mijlocul de transport al Veneziei, adica un fel de autobuz pe apa. Din pacate, vremea nu a tinut cu noi la Venezia, a plouat in reprize, insa asta nu ne-a impiedicat sa vizitam ce aveam de vizitat. Pe stradutele inguste ale orasului am ajuns in Piazza San Marco, am dat cateva ture pe acolo, am vazut podul susprinelor, palatul Dogilor (doar de afara), dar ne-am incumetat si la o pizza intr-un local pe de stradutele Veneziei. Nu a fost chiar ce ne asteptam noi, insa am zis mersi ca ne-am potolit foamea.
Aventuri prim muntii Italiei
Am revenit cu acelasi vaporas la masini, iar de acolo am plecat spre Genova. De fapt rezervasem pe telefon o cazare la Savona, insa nu am mai apucat sa ajungem acolo pentru ca am incurcat putin planul. De fapt, din dorinta de a plati cat mai mai putin pe taxele de autostrada in Italia, am decis sa "taiem" drumul prin munti. Asa ca de la Piacenza, in loc sa mergem pe autostrada spre Genova, am tait-o prin munti, insa asta ne-a intarziat ~2 ore. Suficient ca prietenii si sotia sa intre in panica, dar nici sa nu mai ajungem la Savona. Ne-am oprit la Genova, unde am descoperit un oras superb. Sincer, nu ma interesasem deloc despre el, insa l-am descoperit atunci ca fiind unul care merita vazut cu alt aocazie. Din pacate noi am ajuns noaptea, am incercat sa ne cazam acolo, insa era destul de scump. Minim 70-80 de euro pe noapte. Cel putin asa am gasit noi atunci in cele 3-4 hoteluri pe care le-am intalnit in drum. Am hotarat sa intram pe coasta, iar la aproximativ 20 de km am oprit in San Giacomo, unde am ajuns la un hotel al unui italian casatorit cu o romanaca din Moreni. Acesta a fost norocul nostru. Era 1 noaptea, iar la usa ne-a intampinat, in halat de baie, patronul, care ne-a facut o reducere (40 de euro camera), iar peste noapte am ramas acolo.
Monaco si Nice
Dis de dimineata am urcat in masini cu gandul la Coasta de Azur. Traversand muntii prin tunelele lungi de kilometri si peisajele superbe ale Italiei, am intrat in Franta.
Imediat am coborat de pe autostrada si am intrat pe celebrul drum de pe coasta. De fapt sunt trei variante: Grande Corniche, Moyenne Corniche si Basse Corniche, drumuri pe care s-au facut multe filme celebre. Noi am ales Grande Corniche, iar prima oprire a fost in Monaco, unde am parcat intr-un turn cu vreo 10-12 etaje. Fiind un oras pe coasta si destul de ingust, m-au frapat tunelele contruite acolo. Am vazut sensuri giratorii si intersectii in tunele, lucru care la noi ar parea SF.
Desi ar parea scump, parcarea a fost totusi decenta, cativa euro pe ora, asa ca am luat la pas orasul. Am coborat in port, am admirat orasul de acolo, iar pe stradute am putut "spiona" oamenii care isi luau micul dejun la tesarele luxoase. Normal ca ne-a fost "teama" sa intram, insa am tras cu coada ochiului la preturile afisate la intrare. Nu erau exorbitante, insa nici chiar la indemana oricui. Ne-am multumit cu privitul, am trecut si prin locul de unde se ia startul in Marele Premiu de Formula 1, apoi am urcat la masini si am plecat spre Nice.
Acolo alt peisaj superb. Poate chiar mai frumos. Vazut de sus, de pe coasta, Nice-ul este incantator, culoarea marii e superba, iar casele par un adevarat puzzle.
Am "tras" si noi cateva poze pe plaja, apoi am ne-am indreptat vertiginos spre Barcelona, adica mai exact spre Calella.
In apropiere de Montpellier am facut si o mica pana la masina, insa tot ne-am incadrat in timp.
La intrare in Spania am coborat iar de pe autrostara sa mai scutim taxe (12 euro dus - 12 euro intors), iar cei 100 de km pana la Calella i-am parcurs pe N II, un drum foarte bun si liber.
La ora 8:30 eram la hotel (H Top Olimpyc - 44 euro / demipensiune), iar gazdele ne-au asteptat cu o cina destul de consitenta, insa putin cam dulce (asa a fost toata mancarea, probabil asa manaca spaniolii).
A doua zi am mers la plaja, aceasta a gost si singura zi plina cu soare, celelalte fiind destul de urate pentru luna iunie.
Ma rog, ne-am umplut timpul la piscina si cu o excurie la Barcelona. Am preferat sa mergem cu trenul din Calella (6 euro/segment), iar acolo am vizitat Sagrada Familia, Portul, Bulevardul Rambla, Arcul de Triumf si nu in ultimul rand Nou Camp. Nu am mai apucat sa mergem in parcul Montjuic, ploaia fiind inamicul nostru numarul 1 in acest sejur.
Pustiul Zurich
Dupa 4 zile pe Costa Brava a urmat traseul de intoarcere, cu destinatii noi si aventuri noi (Calella - Chambery - Zurich - Munchen - Budapesta - Rosiori). Prima mare tinta era Zurich, insa pana acolo ne-am oprit la Chambery (600 km de la Barcelona), un orasel din Franta, in apropierea granitei cu Elvetia. Sa nu uit, in apropiere de Chambery am coborat din nou de pe autrostrada pentru a mai scuti niste euro. In afara de asta am trecut prin zone care-ti aminteau de Turul Frantei. Am gasit un hotel la marginea orasului (45 euro/noapte), iar dupa o odihna bine meritata, a doua zi am plecat spre Zurich. Da, Elvetia e frumoasa. Chiar daca mergi pe autostrada ai ce vedea, peisajele sunt frumoase, insa si preturile sunt la fel de "frumoase". Vigneta a costat 26 de euro, iar la benzinarii nu prea te atingeai nici de o cafea. Adica era cam dublu fata de Franta, asa ca am zis pas.
In fine, am ajuns in Zurich, insa surpriza a fost foarte mare. Fiind sarbatoare, Rusaliile, orasul era pustiu. Totul era inchis, nimeni nu era pe drum. Doar noi si un grup de turisti. Asa ca am parcat linistiti in oras si am luat la pas zona centrala. Am luat totul ca atare, ne-am mirat putin de pustietatea care se asternuse peste oras, am facut comparatie cu Romania si am plecat spre Munchen, noua destinatie de pe traseu.
Munchen: BMW, beraria lui Hitler, Allianz Arena
Dupa aproape 3 ore de mers, am ajuns la Munchen. Ne-am cazat intr-un cartier marginas, Unterhaching, gen Chiajna de la noi, apoi am explorat orasul BMW-ului si al Bayern-ului. Pana sa ajung acolo vreau sa remarc calitatea nemteasca si de la hotel. Hotel Demas, desi era incadrat la 3 stele, arata "țiplă". Totul era impecabil, iar din saltea nu te-ai mai fi trezit 3 zile.
Revenind, din Unterhaching am luat trenul cateva statii, iar in 10 minute am fost in centrul Munchenului. Am admirat primaria orasului, zona centrala, apoi am poposit in beraria Hofbrauhaus (foto), una dintre cele mai vechi din Germania, si in care, se spune, isi tinea Hitler discursurile. Dupa o bere si cativa carnati nemtesti, am plecat spre Allianz Arena, unde am vizitat celebra arena de fotbal pe care Bayen isi disputa meciurile. Un tur de stadion costa 10 euro din ce imi aduc aminte.
Am poposit apoi la muzeul BMW, care se afla chiar langa sediul celebrei firme de masini, iar in apropiere este parcul Olimpia, acolo unde s-au tinut Jocurile Olimpice din 1972. Cateva sali sunt si acum in functiune, asta aratand ca nemtii au construit cu cap, nu ne miram, insa comparam cu grecii, care au lasat complexul olimpic, construit in 2004, in paragina (despre asta voi scrie in alt articol).
Din nou Budapesta
A doua zi am plecat spre Budapesta, unde am vizitat pentru a doua oara capitala Ungariei. Fata de 2008, am bifat cateva chestii in plus, am dormit o noapte acolo, iar a doua zi am mers glont spre casa.
Asadar, excursia noastra de 10 zile s-a incheiat dupa 5400 de kilometri parcursi, 10 tari vizitate si 11 orase importante din Europa bifate, iar costul total a fost de 1100-1200 de euro, incluzand aici cazari, transport, taxe autostrazi/vignete, masa, suveniruri si un pic de shopping la Parndorf.
Cifrele calatoriei:
Cazari: 9 nopti (4 zile demipensiune + 5 zile mic dejun) ~ 360 euro (2 pers)
Trasnsport: 5400 km ~ 220 euro (2 pers)
Taxe drum: 90 euro (2 pers)
Cheltuieli extra (parcari, mancare, intrari obiective, shopping): 500 euro
-------------
Total ~1150 (2 persoane)
Nu mai stiu exact cand am descoperit Google Maps, insa cu siguranta imi aduc aminte ca in 2011 am petrecut ore intregi pe el pentru a-mi crea traseul prin Europa.
Ideea mi-a venit cautand niste cazari ieftine pe Costa Brava. Si da, chiar e ieftin, insa putin cam departe. Spre exemplu eu am gasit in Calella, la 50-60 de km de Barcelona, cazare cu demipensiune la 44 de euro/zi in luna iunie. La asa pret nu aveam cum sa nu rezerv si sa nu planific o vacanta de cateva zile acolo.
De aici a pornit totul. Am rezervat 4 nopti in Calella, iar restul pana la 10, le-am umplut cu destinatii de pe traseul pe care urma sa-l fac. Pana la Calella, din Rosiorii de Vede, sunt 2400 de km. Bineinteles nu se pot parcurge dintr-o bucata, asa ca m-am gandit ca cel mai bine ar fi ca combin calatoria cu cateva halte interesanta de pe acest traseu. Si am tot studiat eu harta pana am ajuns la concluzia ca prima ar fi Venezia, iar a doua Piacenza sau Genova. Ma gandeam sa aleg traseul cel mai scurt, prin Serbia, Croatia, Slovenia, Italia, Monaco, Franta si apoi Spania. Multi mi-au zis sa evit primele tari, insa cei 300 de km pe care ii scuteam m-au facut sa aleg aceasta ruta. Si ca sa impac toata lumea cu care mergeam in aceasta lunga calatoria, am decis ca la intoarcere sa schimb putin traseul, am urcat putin spre nord, si am traversat Elvetia, Austria, Germania, Austria din nou si Ungaria pana sa ajungem in Romania.
Suna interesant, nu? 10 tari si multe orase interesante. Bugetul nu era foarte mare, undeva la 1000-1200 de euro. Da, cam atat am cheltuit in aceasta excurie de 11 zile, din care 4 le-am petrecut pe Costa Brava, restul fiind calatorii cu masina si halte scurte de cate o zi prin tari de pe traseu.
Programul a fost urmatorul la dus. Rosiori - Portile de Fier - traversare Belgrad, Zagreb (oprire 1-2 ore), Ljubliana (vizita 2-3 ore), Venezia (o noapte si o zi de vizita), Genova (o noapte), Monaco (1-2 ore de vizita), Nice (pauza de o cola), Calella (4 zile + vizita Barcelona).
Belgrad, Zagreb, LjublianaAsa ca pe 6 iunie 2011 am plecat la drum doua masini, 8 persoane, din Rosiori sa descoperim Europa, sau macar o parte din ea. Dupa cum am descris mai sus, prima oprire mai lunga, pe traseul calculat de mine la minut, a fost la Belgrad, oras pe care l-am traversat oarecum prin zona centrala, pe la ei autrostrada trecand chiar prin oras. A urmat apoi Zagreb, unde am facut un popas mai lung. Am vizitat putin din zona centrala, am admirat unul dintre parcurile din capitala Croatiei, iar dupa aproape doua ora am decis sa ne continuam drumul, conforma planului.
A urmat apoi Slovenia, unde am intalnit cea mai tare autostrada pe care am mers pana acum. Efectiv e "ca-n palma" si trece prin munti, iar peisajele sunt absolut superbe. Am platit 15 euro pe vigneta, insa a meritat toti banii. La croati si sarbi, adunat, am platit, din cate imi aduc aminte, 20-22 de euro.
Ajunsi in Ljubiliana, dupa ce se cam acumulase oboseala ce-i drept, am hotarat sa ne oprim mai mult. Am parcat masinile undeva in apropierea centrului, iar la pas am patruns in zona veche a capitalei slovene. Orasul aduce ca arhitectura cu cele din Ardealul nostru, intalnesti o liniste si o curatenie desavarsite. Lumea e calma, nimeni nu se grabeste, iar spiritul pe care il intalnesti acolo iti da o snezatie de bine. Dupa o inghetata buna si achizitii de suveniruri (a se intelege magneti de frigider), am decis ca e timpul sa parcurgem si ultima parte a primei noastre zi de calatorie prin Europa.
Dupa aproximativ 1200 de km am ajuns la Lignano Sabbiadoro, o statiune cocheta in apropiere de Venezia. Am ales Sabbiadoro (nisipul de aur) pentru pret bineinteles, platind pentru un studio de 4 persoane 50 de euro pe noapte.
Dupa o mica plimbare prin statiune, a urmat un somn adanc pana a doua zi, de unde am inceput o noua aventura.
Venezia
La o ora de mers cu masina am descoperit Venezia, un loc care nu mai are nevoie sa-l prezint eu. Am parcat masina in Mestre (Portul San Giuliano - foto), undeva in lateralul orasului, am platit 5 euro parcare pentru o zi intreaga (parcarea in Venezia incepe de la 26 de euro/zi), apoi am luat Vaporetto pana in Venezia, platind inca 6 euro pe bilet. Pentru cei care nu stiu, Vaporetto este mijlocul de transport al Veneziei, adica un fel de autobuz pe apa. Din pacate, vremea nu a tinut cu noi la Venezia, a plouat in reprize, insa asta nu ne-a impiedicat sa vizitam ce aveam de vizitat. Pe stradutele inguste ale orasului am ajuns in Piazza San Marco, am dat cateva ture pe acolo, am vazut podul susprinelor, palatul Dogilor (doar de afara), dar ne-am incumetat si la o pizza intr-un local pe de stradutele Veneziei. Nu a fost chiar ce ne asteptam noi, insa am zis mersi ca ne-am potolit foamea.
Aventuri prim muntii Italiei
Am revenit cu acelasi vaporas la masini, iar de acolo am plecat spre Genova. De fapt rezervasem pe telefon o cazare la Savona, insa nu am mai apucat sa ajungem acolo pentru ca am incurcat putin planul. De fapt, din dorinta de a plati cat mai mai putin pe taxele de autostrada in Italia, am decis sa "taiem" drumul prin munti. Asa ca de la Piacenza, in loc sa mergem pe autostrada spre Genova, am tait-o prin munti, insa asta ne-a intarziat ~2 ore. Suficient ca prietenii si sotia sa intre in panica, dar nici sa nu mai ajungem la Savona. Ne-am oprit la Genova, unde am descoperit un oras superb. Sincer, nu ma interesasem deloc despre el, insa l-am descoperit atunci ca fiind unul care merita vazut cu alt aocazie. Din pacate noi am ajuns noaptea, am incercat sa ne cazam acolo, insa era destul de scump. Minim 70-80 de euro pe noapte. Cel putin asa am gasit noi atunci in cele 3-4 hoteluri pe care le-am intalnit in drum. Am hotarat sa intram pe coasta, iar la aproximativ 20 de km am oprit in San Giacomo, unde am ajuns la un hotel al unui italian casatorit cu o romanaca din Moreni. Acesta a fost norocul nostru. Era 1 noaptea, iar la usa ne-a intampinat, in halat de baie, patronul, care ne-a facut o reducere (40 de euro camera), iar peste noapte am ramas acolo.
Monaco si Nice
Dis de dimineata am urcat in masini cu gandul la Coasta de Azur. Traversand muntii prin tunelele lungi de kilometri si peisajele superbe ale Italiei, am intrat in Franta.
Imediat am coborat de pe autostrada si am intrat pe celebrul drum de pe coasta. De fapt sunt trei variante: Grande Corniche, Moyenne Corniche si Basse Corniche, drumuri pe care s-au facut multe filme celebre. Noi am ales Grande Corniche, iar prima oprire a fost in Monaco, unde am parcat intr-un turn cu vreo 10-12 etaje. Fiind un oras pe coasta si destul de ingust, m-au frapat tunelele contruite acolo. Am vazut sensuri giratorii si intersectii in tunele, lucru care la noi ar parea SF.
Desi ar parea scump, parcarea a fost totusi decenta, cativa euro pe ora, asa ca am luat la pas orasul. Am coborat in port, am admirat orasul de acolo, iar pe stradute am putut "spiona" oamenii care isi luau micul dejun la tesarele luxoase. Normal ca ne-a fost "teama" sa intram, insa am tras cu coada ochiului la preturile afisate la intrare. Nu erau exorbitante, insa nici chiar la indemana oricui. Ne-am multumit cu privitul, am trecut si prin locul de unde se ia startul in Marele Premiu de Formula 1, apoi am urcat la masini si am plecat spre Nice.
Acolo alt peisaj superb. Poate chiar mai frumos. Vazut de sus, de pe coasta, Nice-ul este incantator, culoarea marii e superba, iar casele par un adevarat puzzle.
Am "tras" si noi cateva poze pe plaja, apoi am ne-am indreptat vertiginos spre Barcelona, adica mai exact spre Calella.
In apropiere de Montpellier am facut si o mica pana la masina, insa tot ne-am incadrat in timp.
La intrare in Spania am coborat iar de pe autrostara sa mai scutim taxe (12 euro dus - 12 euro intors), iar cei 100 de km pana la Calella i-am parcurs pe N II, un drum foarte bun si liber.
La ora 8:30 eram la hotel (H Top Olimpyc - 44 euro / demipensiune), iar gazdele ne-au asteptat cu o cina destul de consitenta, insa putin cam dulce (asa a fost toata mancarea, probabil asa manaca spaniolii).
A doua zi am mers la plaja, aceasta a gost si singura zi plina cu soare, celelalte fiind destul de urate pentru luna iunie.
Ma rog, ne-am umplut timpul la piscina si cu o excurie la Barcelona. Am preferat sa mergem cu trenul din Calella (6 euro/segment), iar acolo am vizitat Sagrada Familia, Portul, Bulevardul Rambla, Arcul de Triumf si nu in ultimul rand Nou Camp. Nu am mai apucat sa mergem in parcul Montjuic, ploaia fiind inamicul nostru numarul 1 in acest sejur.
Pustiul Zurich
Dupa 4 zile pe Costa Brava a urmat traseul de intoarcere, cu destinatii noi si aventuri noi (Calella - Chambery - Zurich - Munchen - Budapesta - Rosiori). Prima mare tinta era Zurich, insa pana acolo ne-am oprit la Chambery (600 km de la Barcelona), un orasel din Franta, in apropierea granitei cu Elvetia. Sa nu uit, in apropiere de Chambery am coborat din nou de pe autrostrada pentru a mai scuti niste euro. In afara de asta am trecut prin zone care-ti aminteau de Turul Frantei. Am gasit un hotel la marginea orasului (45 euro/noapte), iar dupa o odihna bine meritata, a doua zi am plecat spre Zurich. Da, Elvetia e frumoasa. Chiar daca mergi pe autostrada ai ce vedea, peisajele sunt frumoase, insa si preturile sunt la fel de "frumoase". Vigneta a costat 26 de euro, iar la benzinarii nu prea te atingeai nici de o cafea. Adica era cam dublu fata de Franta, asa ca am zis pas.
In fine, am ajuns in Zurich, insa surpriza a fost foarte mare. Fiind sarbatoare, Rusaliile, orasul era pustiu. Totul era inchis, nimeni nu era pe drum. Doar noi si un grup de turisti. Asa ca am parcat linistiti in oras si am luat la pas zona centrala. Am luat totul ca atare, ne-am mirat putin de pustietatea care se asternuse peste oras, am facut comparatie cu Romania si am plecat spre Munchen, noua destinatie de pe traseu.
Munchen: BMW, beraria lui Hitler, Allianz Arena
Dupa aproape 3 ore de mers, am ajuns la Munchen. Ne-am cazat intr-un cartier marginas, Unterhaching, gen Chiajna de la noi, apoi am explorat orasul BMW-ului si al Bayern-ului. Pana sa ajung acolo vreau sa remarc calitatea nemteasca si de la hotel. Hotel Demas, desi era incadrat la 3 stele, arata "țiplă". Totul era impecabil, iar din saltea nu te-ai mai fi trezit 3 zile.
Revenind, din Unterhaching am luat trenul cateva statii, iar in 10 minute am fost in centrul Munchenului. Am admirat primaria orasului, zona centrala, apoi am poposit in beraria Hofbrauhaus (foto), una dintre cele mai vechi din Germania, si in care, se spune, isi tinea Hitler discursurile. Dupa o bere si cativa carnati nemtesti, am plecat spre Allianz Arena, unde am vizitat celebra arena de fotbal pe care Bayen isi disputa meciurile. Un tur de stadion costa 10 euro din ce imi aduc aminte.
Am poposit apoi la muzeul BMW, care se afla chiar langa sediul celebrei firme de masini, iar in apropiere este parcul Olimpia, acolo unde s-au tinut Jocurile Olimpice din 1972. Cateva sali sunt si acum in functiune, asta aratand ca nemtii au construit cu cap, nu ne miram, insa comparam cu grecii, care au lasat complexul olimpic, construit in 2004, in paragina (despre asta voi scrie in alt articol).
Din nou Budapesta
A doua zi am plecat spre Budapesta, unde am vizitat pentru a doua oara capitala Ungariei. Fata de 2008, am bifat cateva chestii in plus, am dormit o noapte acolo, iar a doua zi am mers glont spre casa.
Asadar, excursia noastra de 10 zile s-a incheiat dupa 5400 de kilometri parcursi, 10 tari vizitate si 11 orase importante din Europa bifate, iar costul total a fost de 1100-1200 de euro, incluzand aici cazari, transport, taxe autostrazi/vignete, masa, suveniruri si un pic de shopping la Parndorf.
Cifrele calatoriei:
Cazari: 9 nopti (4 zile demipensiune + 5 zile mic dejun) ~ 360 euro (2 pers)
Trasnsport: 5400 km ~ 220 euro (2 pers)
Taxe drum: 90 euro (2 pers)
Cheltuieli extra (parcari, mancare, intrari obiective, shopping): 500 euro
-------------
Total ~1150 (2 persoane)
Comentarii
Trimiteți un comentariu